Dankzij jou schoon, voldoende en veilig water

HR medewerker


Ben jij de gedreven en servicegerichte collega die de organisatie wil ondersteunen op het gebied van HR en vind je het leuk om samen met anderen goede HR-producten te leveren? Ben je er klaar voor om écht van betekenis te kunnen zijn? Solliciteer dan direct op de vacature van HR medewerker bij waterschap Vechtstromen!


Werk met betekenis en verbinding


Wij zijn op zoek naar een ervaren HR medewerker die verbindend werkt. Samen met de drie andere directe collega HR medewerkers ben je verantwoordelijk voor het voeren van de personeelsadministratie. Je werkt nauw samen met de (strategisch) adviseurs en specialisten HRM, de functioneel applicatiebeheerder en de salarisadministrateur. Binnen het gehele team van 21 gedreven HRM professionals draag je bij aan de ontwikkeling van de organisatie. Deze verbinding zie je terug in jouw werk waarbij je:

  • het (lijn)management ondersteunt bij het administratieve proces rondom in-, door- en uitstroom van personeel, BBL’ers en stagiaires;
  • de inhuur en werving- en selectieprocedures administratief begeleidt en uitvoert;
  • arbeidsovereenkomsten en arbeidsvoorwaardelijke brieven voorbereidt, opstelt en/of controleert;
  • diverse vragen van collega's beantwoordt over de uitvoering van onze arbeidsvoorwaarden en rechtspositie;
  • verdere digitalisering van HR processen samen met collega’s oppakt;
  • diverse HR thema’s in het kader van onboarding, procesoptimalisatie en organisatieontwikkeling administratief ondersteunt.

Ons werk voor een aantrekkelijke leefomgeving met water


Met onze zorg voor schoon, voldoende en veilig water willen we bijdragen aan een aantrekkelijke leefomgeving: dat is onze missie. Ruim 500 medewerkers steken elke dag hun handen uit de mouwen om te zorgen voor het water in Twente, het Vechtdal en Zuidoost Drenthe.

Als HR medewerker werk je samen met 21 collega’s in het team Organisatie & HRM.
Je hebt de mogelijkheid om te werken vanuit onze werklocaties Almelo, Hardenberg, Sleen, Hengelo en Emmen. Wat het zo uniek maakt om in dit team te werken? Organisatie & HRM ondersteunt Waterschap Vechtstromen door mee richting te geven aan de ontwikkeling van de organisatie naar een duurzame, veilige, samenwerkingsgerichte en innovatieve organisatie.

Jouw toekomstige leidinggevende Karin Zuidgeest zegt hierover: “Je komt in een team te werken met enthousiaste collega’s met passie voor ons vak en het waterschap. We zijn collegiaal, hebben interesse in de ontwikkelingen in ons vakgebied, werken hard en doen het samen! Jij voegt als HR medewerker echt iets toe. Je bent dienstverlenend, schakelt snel tussen onze diverse collega’s en je kijkt ook vooruit naar toekomstige ontwikkelingen in ons HR vak!"

Neem contact op

Dankzij jou


Eerlijk, nuchter, betrouwbaar en open. Dat kenmerkt onze mensen bij waterschap Vechtstromen. Dat is één van de redenen waarom jij zo goed bij ons past. Daarnaast ben jij een servicegerichte, integere doorzetter die van aanpakken weet en stevig in de schoenen staat. Je werkt uitstekend samen, je plant en organiseert je werk goed en je bent pro-actief en secuur. Je hebt een continue verbeterde dienstverlening voor ogen. Én heb je voor deze vacature:

  • Een MBO werk en denkniveau;
  • minimaal twee jaar ervaring op een personeelsadministraties;
  • goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, die essentieel zijn in de functie;
  • de nieuwsgierigheid om op zoek te gaan naar vernieuwing en daarin een kartrekkersrol te vervullen;
  • het vermogen procesmatig te denken en kun je goed schakelen en communiceren tussen verschillende niveaus.

Je verdient het


Vertrouwen staat bij ons op 1. We willen graag een slagvaardige organisatie zijn, met wendbare medewerkers en geloven dat dit begint bij jou. Daarom bieden wij jou alle vrijheid en al het vertrouwen om de beste versie van jezelf te zijn. En dat is nog niet alles, want als HR medewerker bij waterschap Vechtstromen verdien je ook bij een 36-urige werkweek:

  • een bruto maandsalaris tussen de € 2.996,- en € 3.847,-;
  • een keuzebudget van 21% van je bruto jaarsalaris. Hier zit ook 8% vakantiegeld bij in;
  • de mogelijkheid om in overleg thuis en flexibel te werken;
  • een aantrekkelijke reiskostenvergoeding;
  • een flexibel inzetbaar verlof van 151,2 uur;
  • een persoonlijk budget van € 6.000 dat je in vijf jaar kan besteden aan opleidingen, cursussen en activiteiten.


Nóg sterker met jou?

Iedereen is anders en juist de verschillen in mensen helpen ons om een nog betere organisatie te zijn. Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Hebben we ook jouw interesse gewekt? Solliciteer dan meteen en uiterlijk vóór 14 augustus via de solliciteerbutton hieronder. De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 21 augustus in de ochtend.

Toch eerst nog wat meer informatie? Inhoudelijk kan je hiervoor terecht bij Karin Zuidgeest, leidinggevende. Bel haar via 06-55395979. Of heb je juist vragen over de procedure? Dan kan je terecht Rianda Kuipers, HR specialist. Je mag haar ook bellen via telefoonnummer 06-15207887.

De vacature staat zowel intern als extern gelijk uit, waarbij bij gelijke geschiktheid de interne kandidaat voorrang heeft.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.